lördag 22 maj 2010

Slut tuchen..

Dax att fixa fina sommar fötter nu, sandalerna åker fram ur garderoben och jag tittar ner på mina fötter och tänker inte en chans att jag visar dessa för allmänheten, bleka, torra och fula. Dom har fått gömma sig i ett par varma sköna stövlar hela vinter och nu är det dax att dom får se solljus igen.

Det finns otaliga peelings, skubb, fotfilar, for cremer och massor för att göra dina fötter fina.
Jag använder mig av oliv olja, strö socker, fotfil och härligt nagellack.

Låt fötterna få bada i ett fotbad. Häll gärna i lite mjölk och val av eterisk olja om ni har det, inget måste..Citronmeliss är en fräsch och sommrig doft som jag föredrar.
Låt hårda partier få mjukna och sedan ta fram din hemma gjorda skrubb.
Blanda bara olivoljan med sockret till en smet och den är klar. Olivoljan smörjer och gör dina fötter lena och härliga efteråt. Ta sedan fotfilen och fila där det behövs. Låt fötterna torka lite och om de fortfarande känns torra smörj in dom med valfri fot creme (rekomenderar dr.hauschkas). Torka bort fettet från tånaglarna och fila till önskad form och sedan måla dom i en härlig sommar färg. Du har nu super fräsha fötter som inte är något att skämmas över. Skrubben tar bort döda hudceller och smuts som ligger och döljer hudens lyster och gör att fötterna ser trötta och gråa ut.

Fixa fötterna, på med sandalerna och ut i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar