torsdag 6 maj 2010

Snygga ögonbryn!

Nu när våren har kommit och sommaren ska man se så naturlig ut som möjligt. Fräsh hy, lätt rosiga kinder och snygga bryn. Ett par välformade och snygga ögonbryn kan göra så stor skillnad. Jag äskar mina ögonbryn och tycker alla ska göra det, gillar du inte din form eller färg, gå till en hudterapeut och få dom som du vill ha dom.
Jag har väldigt få strån i mina bryn, önskar att jag hade tjocka och fylliga då det är lättare att få dom snygga naturligt. Men nu har jag inte den turen så då tar jag till mina knep för fylliga och naturliga ögonbryn.

1. Noppa dom till den form du vill ha. (Förklaring kommer med bilder snart)
2. Använd en bryn penna för färg och fyllighet. Lätta och korta drag med pennan som om du ska måla dit extra strån tills du får önskat resultat.
3. Borsta lätt till dom och använd borsten som sudd om eventuella kanter har skapats.
4. Ögonbryns Gel. Sicksacka upp brynen som när man målar maskara på fransarna för att skapa en volym och "tjockhet" och pilla ner de strån som hamnar ovanför linjen med gel borsten.

Klart!
Har du redan fylliga och tjocka bryn behövs inte penna! Önskas bara extra färg utan att behöva färga dom finns gel med färg i som funskar jätte bra.
Många gillar att använda brun skugga i ögonbrynen. Men då det inte sitter lika bra föredrar jag penna och Gele för att skapa färg och form.

Gel för bryn finns hos de flesta märkena, Isadora har transparent och färgad för bra pris. Själv använder jag MUS gele och Lumene penna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar