onsdag 8 december 2010

A dust of glam.

Vet att många gillar när man lägger upp dagens sminkning. Jag skulle göra det om jag sminkade mig annorlunda och festligt varje dag. Nu gör inte jag det så sorry, inga roliga sminkningar varje dag. Men tänkte bjuda på en festlig make up som jag gjorde på halloween.
Först en vanlig foundation och puderbas, använd concealer om det behövs.
Sen målade jag en bas av olika nyanser rosa på ögonlocket, ljusare innerst och mörkare ju högre och längre ut det går. Va noga med att det inte blir kanter, färgerna ska gå in i varandra.
Sen använde jag ett Rosa glitter som skimmrar i grönt och vitt från Nouba. För att det ska fastna så dutta först på en ögonkräm eller annan ansikts kräm på ögonlocket.
Ha inte en för det kräm eller salva då det blir jätte svårare att få bort allt glitter!
För en mindre maskerad känsla använd enkla svarta lösfransar eller bara marcara.
Perfekt make-up på ny år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar